Direktlänk till inlägg 12 oktober 2016

Intervju med Manadis

Av Natalie - 12 oktober 2016 09:00

1. Hur gammal är du?
Jag är 14 år


2. Vem var den/dom sista du träffade?

Hela mitt brudgäng, i looove them! 

 

3. Hur hög är du?
ca 140 cm i mankhöjd


4. Vilken var den senaste film du sett?
Min matte säger att det är dåligt att kolla på tv och att

man kan få fyrkantiga ögon så jag får inte kolla på tv eller film. 


5. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Min mamma och pappa tröffades bara en gång hemma på Island,

sen köpte en i Sverige mamma. Så med mig i magen flyttade mamma

till Sverige, jag har alltså flygit flygplan en gång. Hur coolt?! 


6. Vilken ögonfärg har du?
Bruna, när jag är hungrig visar jag ögonvitorna (och fladdrar med nösborrarna).


7. Vad skrämde dig som barn?
Alltså, mamma säger att jag är som en bulldozer. Det finns inte så mycket som skrämmer mig.

Men vet ni? För några veckor sedan hade någon lagt stora stenar hemma på gården, dom var mycket löskiga,

tills matte la morötter på dom. För ingen som bjuder på mat är väl läskig, eller?!


8. Vem fick dig att skratta senast?
Alla mina fina tjejer i hagen! Och snyggingen Jór som går i hagen mitt emot oss.


9. Har du stationär eller bärbar dator?
Går det att äta?


10. Vilken är din favoritglass?

Min pavomusli som matte köpt, mums. 


11. Vad dricker du till frukost?
Vatten.


12. Vill du ha barn?
Jag har redan en dotter, jag har dock förstått på matte att det finns planer

på att jag kanske måste ge mig ut i dejtingvärlden snart igen. Spönnande! 


13. Kan du några andra språk än svenska?
Mitt favoritord på svenska är mat. 


14. Mest nöjd med?
Min mun, den är asbra att äta med.


15. Minst nöjd med?
Matte säger att jag är snyggast, men jag kan väl tycka att jag kanske börjar bli lite gråhårig?!


16. När vaknade du idag?
När frukosten serverades kastade jag mig upp ur sängen,

tror att frukosten serveras runt 08 på det här hotellet.


17. Har du någon piercing?
Nää, får inte för varken min mamma eller matte heller.


18. Vilken app på mobilen är bäst?


Horsepiano. Jag tycker det är askul när dom gnäggar,

så jag kan svara och så blir jag snygg på kort säger matte.


19. Vem smsade dig senast? Vad stog det?

Får inte ha mobil för matte, hon säger att räkningen skulle bli för dyr.


20. Vem ringde dig senast?

Ringde? Hm, matte pratade i telefon i stallet idag

men jag vet inte med vem. Kanske med min husse?


21. Favoritfilm?
Har aldrig sett en film, kanske ska smita

ut och se en någon kväll. Matte lär väl inte märka?


22. Favoritmat?
Hö, pavomusli, och morötter. Det är det jag tycker om, matte säger

att jag inte får äta något annat än det pga min sjukdom och sen så tycker

jag inte så mycket annat är gott längre heller för den delen.


23. Syskon? Tjej eller kille? Hur gammal/gamla?
Jag har många halvsyskon, men har två jag skulle vilja skryta om. Det är ju Vignirs Berserkur och Isar, jag skulle vilja va lika snygg och duktig som dom en dag. Men då säger matte att jag måste lära mig att kontrollera mitt humör, hon är så fruktansvärt tråkig. 


24. Vilka tre bloggar läser du mest?
Hm, har hört matte säga att hon måste ta en fin bloggbild? Duger det som svar?


25. Vilken skola går du på?
Swings Islandshästar tror jag min skola heter.


26. Vilken klass ska du börja i sen?
Blir ju stor tjej och ska börja nian. 


27. Vem är nr 15 och 23 i din kontaktlista?
Kanske någon av dom fina valackarna borta i grabbhagen?


28. Favorit djur?
Jag tycker katter är söta, dom har så mysig päls.


29. Var du ärlig när du svarade på frågorna?

Ärlighet varar längst, så ja. 


30. Vad ska du göra när du har svarat klart på dom här frågorna?
Gnägga efter lunchen, kommer tyvärr få vänta till klockan tre

och sen vänta på matte kommer så vi kan jobba lite.

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie - 11 oktober 2016 21:31


Idag skulle min medryttare ha ridit men det blev inte av, och jag slutade jobba så jag var hemma sent och hade noll ork för jag var på halvtaskigt humör. Idag fick hon helt enkelt en oplanerad vilodag. Det gillar inte matte, har legat med världens då...

Av Natalie - 11 oktober 2016 09:00


1. Vad heter din häst?    Manadis från Swings, eller "Disan".2. Har du en ponny eller häst? Mankhöjd som ponny, men går som häst precis som alla andra islandshästar. 3. Hur länge har du ridit på/haft hästen?   Jag har ridit henne i 10 år ...

Av Natalie - 10 oktober 2016 19:27


Idag stod det träning för Sussie på schemat. Jag gjorde iordning Disan och märkte direkt att hon inte alls var på humör idag, vilket betyder att vi behöver lägga om upplägget. Jag värmde upp ganska lång stund i skritt, mycket godis och mycket beröm. ...

Av Natalie - 10 oktober 2016 09:00


1. Om du fick bestämma en ideal höjd på din häst, hur hög skulle den vara?   Självklart tycker jag ju att islandshästars höjd är rätt lagom till mina egna ynka 160 cm. ;)    2. Om du fick bygga ett eget stall var som helst i världen, var s...

Av Natalie - 9 oktober 2016 21:59

                 

Presentation


Manadís från Swings
född 2002
e. Keilir frá Miðsitju

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards