Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Natalie - 9 oktober 2016 21:59

                 

Av Natalie - 9 oktober 2016 18:35

Hej och välkommna till min nya blogg!


Jag tänkte göra en liten presentation på Manadís, och mig också för den delen. Så här kommer lite kort information om oss båda och resten kommer ni att upptäcka under tiden som inläggen publiceras. 


Jag började rida när jag var liten, först på ridskola sen köpte vi en shetlandsponny osv, troligtvs samma väg som alla andra har gått. Sommaren 2006 fick vi ta bort min c-ponny och då började jag rida hos Swings Islandshästar, och det är sedan dess jag och Manadis kompanjerat ihop. Jag red i ungefär 4 år, sedan flyttade jag till Norrköping för studier och blev sedemera kvar ett antal år, red då bara sporadiskt hos Swings under den tiden. Under tiden jag bodde i Norrköping ägde jag ett halvblod, som jag sålde i samma veva som jag flyttade tillbaka till Åkers Styckebruk där jag idag bor tillsammans med min sambo. I början av maj 2016 så skrev jag köpekontrakt på Manadís för jag kände då att det verkligen var henne och islandshäst jag ville satsa på. 


Manadis då? Jo men det är mycket speciell dam som många tycker är svår att ha och göra med. Och det tycker jag med, faktiskt så skulle jag säga att det är den svåraste hästen jag någonsin ridit. Men det är också den roligaste hästen jag någonsin ridit. Däremot så ärkänslan när man väl har henne med sig och hon är på samma spår som en själv oslagbar, och det är det som gör att man orkar kämpa på. Hon har mycket egna åsikter som hon gärna visar genom att stå på bakbenen, jag tycker dock att vi börjar komma iordning med det nu.  Det är därför svårt att rida henne vissa dagar, och det är svårt är känna att man kommer framåt. 


Jag skulle dock vilja påstå att det dom senaste veckorna lossnat rätt rejält. Nu har vi hållt igång ordentlgit sen februari och vi blir bara bättre och bättre. Traven som inte alls funnits där innan, den sitter nu. Det är så kul, 0ch det är där vi är nu! Vi jobbar på traven och att få bort passtakt. Hon är en typisk väldig stel femgångare. Vi jobbar även på grunder, grunder och grunder. Varför tänker ni? Jo för det är ingen som jobbat med Manadis såhär kontinuerligt innan jag tog över henne helt och hållet i februari. 


Jag tänker att jag kommer förklara i två olika inlägg nu måndag och tisdag vad mer exakt vi jobbar med, både ridbanan respektive skogen. Det kommer även ett inlägg som besvarar frågor om mig som ryttare, lite this or that och det kommer även ett liknande inlägg om Manadis. 


På återseende!


 

Presentation


Manadís från Swings
född 2002
e. Keilir frá Miðsitju

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards