Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Natalie - 11 oktober 2016 21:31

Idag skulle min medryttare ha ridit men det blev inte av, och jag slutade jobba så jag var hemma sent och hade noll ork för jag var på halvtaskigt humör. Idag fick hon helt enkelt en oplanerad vilodag. Det gillar inte matte, har legat med världens dåligaste samvete hela kvällen...


Menmen, finns inget att göra. Planeringen kan inte alltid hålla men det har blivit mycket vila sista tiden. Jag försöker intala mig själv att vända på steken och inse att det har varit bra med vila efter en ganska intensiv period och tänker att från och med imorgon så kör vi igång helt och hållet igen. Inget mer slarv eller brister i planeringen för min del!


Efter jobbet imorgon ska jag rida ut, tänkte trava lite grusväg och bara softa. Köra lite halter för att provocera mig själv att sitta kvar i sadeln, andas och vänta ut henne. Jag har dock snackat lite med Disan idag så imorgon kommer också en intervju med henne ut. Det vill ni bara inte missa ;) haha



 


Av Natalie - 11 oktober 2016 09:00

1. Vad heter din häst? 


Manadis från Swings, eller "Disan".

2. Har du en ponny eller häst?

Mankhöjd som ponny, men går som häst precis som alla andra islandshästar.


3. Hur länge har du ridit på/haft hästen?


Jag har ridit henne i 10 år men bara ägt henne sen maj.

4. Är det din häst/ponny eller är du medryttare?


Hon är min egen.

5. Hur gammal är hästen?


Hon är 14.

6. Om din häst var en människa, skulle h*n varit din bästa vän då? 


Hahah, vi kan säga såhär. Disan som människa.

big nononono, ingen jag skulle vilja känna ;)

7. Har din häst allt du önskar dig hos en häst? 


Absolout, en blandning av surt och sött ;) Nej men, ja det har hon verkligen. Hon är en salig blandning

av allt, och det gillar jag. Hon är en utmaning ena dagen och andra dagen flyter allt på som det ska.


8. Har du ramlat av hästen nån gång? 

 

haha faktiskt bara en gång på alla dessa

år, och det var för bara några veckor sedan.


9. Hur ofta rider du på hästen per vecka? 


Jag rider fyra dagar, en medryttare 2 dagar och sen en vilodag. 

Behöver hjälp att få ihop vardagen med häst, heltidsjobb och sambo.


10. Har din häst varit ridskolehäst etc? 


Nej absolut inte!


11. Vad är det du och din häst har gjort tillsammans som du aldrig kommer att glömma? 

Oj det finns mycket. Men alla sommarkvällar jag spenderat liggandes

brevid henne i gräset i hagen är totalt oförglömmliga. Hon är verkligen den finaste.

 

12. Brukar du göra olika frisyrer på hästen?


Nej på sin höjd en fläta i svansen.

13. Vilka tillbehör har din häst mest av? 

 

Schabrak

 

14. Står din häst i spilta eller box? 


Hon står på lösdrift.

15. Vad är det för ras? 


Hon är islandshäst.

16. Vilken färg tycker du h*n passar bäst i? 


Marinblått

17. Vad skulle du vilja döpa din häst till om den hade motsatta könet? 


Manadís betyder mångudinna, så jag tror att hon hade hetat 

nått liknande om hon varit en kille då hon faktiskt har en stjärn formad som en måne i pannan =)


18. Hur mycket betyder h*n för dig? 


Hon betyder allt, verkligen!


19. Beskriv din häst med 3 ord


Envis, glad, enmanshäst.

20. Vad tycker du din häst är bäst på? Och vad tycker du är roligast? 


Hon är en riktig passdrottning, och pass och tölt är även mina favoriter.


21. Hur länge skulle du vilja rida din häst?


Jag hoppas på att få äga henne resten av hennes liv.

22. Tror du att du skulle tröttna på att rida denna ponnyn?  


Nej det går verkligen inte att tröttna på att rida den här hästen, ingen dag är den ena lik.


23. Vad är det roligaste med din häst? 


Att hon är så med, lyssnar när man pratar, ibland känns det som hon svarar och hon

har ett helt fantastiskt minspel man kan ha otroligt roligt åt ibland.

 24. Hur bra relation har du och din häst tillsammans?

Vi har en otroligt bra relation från backen, från ryggen finns det mycket 

att jobba på men det beror också på att hon är så svår och att jag hittar nya

vägar runt det här varje dag. Vi kämpar på tillsamamns och ger aldrig upp!! =) 

 

 

Presentation


Manadís från Swings
född 2002
e. Keilir frá Miðsitju

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards